Prześlij zgłoszenie
FAQ
1. Chcę utworzyć konto wykonawcy. Czy konto jest płatne?
Zarówno założenie konta wykonawcy jak i ofertowanie jest darmowe.
2. Jak mogę mieć pewność, że złożyłem ofertę?
Po złożeniu oferty otrzymają Państwo na swoją skrzynkę mailową potwierdzenie z platformy.
Po zalogowaniu na konto informacja odnośnie złożenia oferty będzie widniała w zakładce Oferty - potwierdzone. Jeżeli złożyli Państwo ofertę jako użytkownicy niezalogowani to otrzymają Państwo maila z linkiem, który umożliwi zweryfikowanie adresu mailowego. Mail ten jest również potwierdzeniem złożenia oferty.
3. Złożyłem ofertę bez zakładania konta i nie wiem jak ją potwierdzić.
Po złożeniu oferty pojawi się komunikat: „Aby, zakończyć składanie oferty należy kliknąć link otrzymany w wiadomości email lub zalogować się na koncie”.
Po kliknięciu w przycisk Zweryfikuj adres email zostaną Państwo przekierowani na stronę z postępowaniem. Na górze strony pojawi się komunikat: „Dziękujemy za potwierdzenie adresu e-mail. Twój adres został zweryfikowany”.
Tym samym oferta została złożona i potwierdzona.
4. Otrzymałem zaproszenie do wzięcia udziału w postępowaniu, lecz po kliknięciu w link wyświetla się komunikat.
Najprawdopodobniej są Państwo zalogowani na konto założone na maila, który nie był zaproszony do postępowania. Aby, dotrzeć do postępowania mają Państwo trzy możliwości:
- Złożenie oferty bez logowania - wylogowanie się z konta i złożenie oferty z koniecznością potwierdzenia jej poprzez weryfikację adresu mailowego, klikając w link wysłane w potwierdzeniu złożenia oferty.
- Założenie dodatkowego konta na zaproszony adres mailowy.
- Poproszenie Zamawiającego o zaproszenie adresu mailowego, który jest już zarejestrowany na platformie.
5. Dlaczego w zakładce historia ofertowania nie widzę dokumentów z przesłaną ofertą?
Jeżeli nie widzą Państwo swojej złożonej oferty to oznacza to, że biorą Państwo udział w postępowaniu, które jest szyfrowane. Podgląd oferty będzie możliwy po odszyfrowaniu ofert przez zamawiającego.
6. Jak mogę podpisać elektronicznie dokumenty z ofertą?
Podpis elektroniczny na dokumentach należy złożyć przed dodaniem plików na platformie zakupowej zgodnie z instrukcją dostarczoną przez operatora danego podpisu elektronicznego. System platformazakupowa.pl nie służy do podpisywania dokumentów, system przeznaczony jest do przesyłania plików.
7. Gdzie znajdę informację o wynikach postępowania?
Wyniki postępowań są udostępniane bezpośrednio przez zamawiającego. Najczęściej udostępniane są na stronie danego postępowania w sekcji "Komunikaty". Jeśli nie zostały opublikowane, można skorzystać z przycisku w tej sekcji "Wyślij wiadomość do zamawiającego" i zapytać o wyniki postępowania.
8. Wysłałem wiadomość do zamawiającego, lecz nie widzę odpowiedzi.
W sytuacji, gdy zostanie do Państwa wysłana wiadomość otrzymają Państwo powiadomienie z platformy „Otrzymałeś wiadomość w postępowaniu…” W wiadomości będzie znajdował się link przekierowujący do strony z wiadomością.
Jeżeli posiadają Państwo konto na platformie to wszystkie wiadomości znajdować się będą w zakładce wiadomości. Aby, do nich przejść należy kliknąć kopertę, która znajduje się przy loginie.
9. Dostałem nową wiadomość na forum. Co to znaczy?
Wiadomość na forum oznacza, że został przez zamawiającego wystawiony nowy komunikat publiczny. Aby, móc go odczytać należy kliknąć link umieszczony w wiadomości, który przekieruje Państwa na stronę z postępowaniem. Wiadomość będzie znajdować się w sekcji komunikaty.
10. Mam do przesłania 11 plików z ofertą a można wysłać jedynie 10. Co mam teraz zrobić?
W sytuacji, gdy chcą Państwo przesłać więcej niż 10 plików należy je skompresować.
Tutaj znajdą Państwo: instrukcję.11. Jak mogę wycofać ofertę?
Wykonawca nieposiadający konta na Platformie zakupowej może zmienić swoją ofertę poprzez złożenie kolejnej oferty, podając ten sam adres e-mail. System automatycznie wycofa poprzednią ofertę. W przypadku chęci całkowitego wycofania się z udziału w postępowaniu przetargowym Wykonawca musi posiadać konto w systemie Platformy zakupowej i dokonać wycofania oferty po zalogowaniu do systemu.
12. Czy mogę edytować ofertę?
Nie ma możliwości edytowania złożonej oferty. W celu wprowadzenia zmian w ofercie należy wycofać ofertę i złożyć ją ponownie.
13. Jak mogę zmienić dane na swoim koncie?
Aby, dane na koncie zostały zaktualizowane należy przesłać dyspozycję mailową na adres cwk@platformazakupowa.pl.
14. Dodałem kody CPV. Dlaczego w zakładce rekomendowane nie pokazują mi się postępowania?
W tym przypadku konieczna jest aktualizacja listy kodów CPV. Proszę o usunięcie wszystkich kodów, które przypisane są do Państwa konta, następnie proszę zalogować się ponownie i uzupełnić kody raz jeszcze Po wykonaniu tej operacji lista rekomendowanych postępowań powinna wyświetlać się prawidłowo.
15. Nie znam numeru ID postępowania jak mogę je odszukać?
Wyszukać dane postępowanie mogą Państwo poprzez wpisanie w wyszukiwarkę postępowań dostępną na stronie platformazakupowa.pl:
- numer ID postępowania,
- nazwę postępowania,
- nazwę jednostki umieszczającej postępowanie,
- słowo znajdujące się w postępowaniu.
Możliwe jest jedynie wyszukanie postępowań publicznych.
16. Korzystam z poczty WP i nie widzę powiadomień z platformy, gdzie mogę ich szukać?
Poczta WP, po niedawnej aktualizacji i dodaniu funkcji Segregatory umieszcza nasze wiadomości w folderze "Powiadomienia".
Wiadomości zostały do Państwa dostarczone, proszę o sprawdzenie tego segregatora lub o wyszukanie adresu mailowego, z którego wysyłamy wiadomości: postepowania@platfromazakupowa.pl.